Organizacijose kalbama apie darbdavio įvaizdį, t. y. išorinį organizacijos veidą, ir įvaizdžio įdarbinimą potencialių darbuotojų pritraukimui, tačiau retai kalbama apie geresnius santykius su esamais darbuotojais, apie potencialių ir esamų darbuotojų patirtis incorpore.

Darbdavio įvaizdis (brand), kaip ir produkto ar kompanijos, pavaldus toms pačios rinkodaros taktikoms, naudojami tie patys įrankiai. Didžiausią kompetenciją valdyti darbdavio įvaizdį sukaupę rinkodaros profesionalai, tad jiems šią kompetenciją tikslinga ir palikti.

Žmonių valdymo profesionalų rankose – visas darbuotojų gyvavimo organizacijoje ciklas  (pritraukimas, įvedimas, įtraukimas, ugdymas, įvertinimas ir atlyginimas, palydėjimas). Žmonių valdymo profesionalai, išmanydami žmonių valdymo sprendimus ir įrankius, taikydami juos tikslingai, gali sustiprinti darbdavio įvaizdį ir auginti visą organizacijos vertę.

Neseniai vykusiame People LAB ir PVPA organizuotame renginyje diskutavome tema: „Darbdavio įvaizdis prieš reputaciją: spindinti išorė ar tvarkingas vidus“, kuriame organizacijų vadovai, žmonių vadybos profesionalai ir komunikacijos profesionalai dalijosi savo organizacijų darbdavio reputacijos valdymo atvejais. Dalijamės keletu jų.

– IGNITIS GRUPĖS Organizacijos vystymo vadovė, Valdybos narė Živilė Skibarkienė paneigė IGNITIS, kaip valstybės valdomos įmonės, mitus ir pasakojo apie šiuolaikinės vadybos praktikas organizacijoje. Živilė pabrėžė organizacijos kultūros įtaka reputacijai: „Vieni turi įvaizdį, kiti tai, ko nereikia susikurti – didžiavimąsi tuo, ką darome ir kas mūsų galioje. Mūsų pasididžiavimo kultūra ir drąsa atrodytų neturi nieko bendra su valstybės valdoma įmone. Drąsa vadinu tai, kaip kuriame naująją energetiką ir ne tik savo, bet ir šalies konkurencinį pranašumą”. Taip pat Živilė pristatė naujausio valstybės valdomų įmonių reputacijos tyrimo rezultatus.

– Rasmus Toft-Nielsen MSD Šiaurės ir Baltijos šalių HR direktorius atskleidė, kad geras farmacijos įmonių įvaizdis tarp kai kurių potencialių darbuotojų grupių nereiškia visos industrijos reputacijos ir tuo pačiu nepadeda pritraukti naujų kompetencijų: aukštųjų technologijų, skaitmeninės komunikacijos ir rinkodaros talentų. #WorkForLife MSD kampanija susiejo organizacijos misiją ir prasmę dirbti gyvybei. MSD darbuotojų asmeninės istorijos apie tai, kaip dirbdami skirtingus darbus MSD, jie prisideda prie epidemijos protrūkių valdymo Afrikoje, ŽIV ligonių gyvenimo kokybės, onkologines ligas veikiančių vaistų sukūrimo.

– Edukologė dr. Austėja Landsbergienė apžvelgė sistemines švietimo problemas, su kurių padariniais susiduria Vaikystės Sodo sodeliuose ir Karalienės Mortos mokyklose. Kasmet į darbo rinką ateina daugybė naujų mokytojų, tačiau daug nenorinčių ir negalinčių dirbti pagal aukštus mokytojo standartus. Jei rinkoje nėra pakankamai mokytojų, tikinčių abipuse pagarba grįstu vaiko ir mokytojo santykiu, besimokančių visą gyvenimą, tuomet juos reikia užsiauginti!  Mokytojų Akademija, kuri visų nuostabai ne visiems tapo stimulu prisijungti prie tinklo, tapo tikru Vaikystės Sodo ir KMM iššūkiu skatinant nuolatinį mokytojų mokymąsi.

– Aistė Grigaliūnaitė-Staselienė PEOPLE LAB partnerė, konsultantė per savo asmenines patirtis kalbėjo apie vieną sudėtingiausių darbuotojų gyvavimo ciklo etapų – darbuotojų atleidimą – poveikį darbdavio reputacijai.  Atleidimo praktikos ir naudos veikia ne tik išeinančių žmonių nuomonę, tačiau labiausiai pasiliekančių darbuotojų moralę, formuoja jų įsitraukimą ir pasitikėjimą organizacija. Elgesys su išeinančiais žmonėmis nulemia tolesnį įmonės gebėjimą išlaikyti ir pritraukti geriausius. Aistė pristatė pasaulyje garsų NOKIA restruktūrizacijos atvejį, kuomet atleidžiant 21.500  darbuotojų visame pasaulyje, NOKIA ne tik sėkmingai įgyvendino verslo pertvarką, į rinką laiku išleido naujus produktus, išlaikė ir padidino darbuotojų įsitraukimą ir pasitikėjimą lyderiais, bet BRDGE programos pagalba padėjo atleidžiamiems darbuotojams sėkmingai rasti naujus darbus, kurti verslus, mokytis. Visą pranešimą rasite: https://youtu.be/zL46gEi7eXg

– Greta Česnauskienė SWEDBANK Personalo konsultantė pristačiusi SWEDBANK psichinės sveikatos puoselėjimo programą sulaukė daugiausiai dalyvių klausimų. Kas, visgi, atsakingas už darbuotojų emocinę sveikatą? Kaip padėti sunkiu metu, kai valstybės institucijos privalančios padėti ne tik nebendradarbiauja, bet net trukdo darbdaviui padėti psichine liga sergančiam darbuotojui? Ką apie psichinę sveikatą turi žinoti vadovai? Ar kalbėti apie psichinės sveikatos problemas nereiškia kenkti savo reputacija?

– Lietuvos geležinkelių Komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas dalijosi žmonių ir komunikacijos profesionalų bendradarbiavimo rezultatais Lietuvos geležinkeliuose. „Darbuotojas yra pirmoji ir svarbiausia darbdavio įvaizdžio priemonė“, o „10 000 darbuotojų auditorija svarbesnė už DELFI skaitytojus“, todėl siekdami gerinti darbdavio reputaciją, privalome dirbti su savo darbuotojais ir organizacijos kultūra.

– Robotikos akademijos Vilniaus regiono ir personalo vadovas Povilas Zmejauskas toliau plėtojo mokytojo reputacijos temą. Fantastiškai greitai augdama Robotikos akademija susidūrė su išradingų, padedančių vienas kitam ir augančių mokytojų trūkumu rinkoje. Su organizacijos COOL‘ tūra susietos skatinimo priemonės padėjo Robotikos akademijai pritraukti ir išlaikyti daugiau nei 40 išradingų, nuolat besimokančių ir draugiškų Robotikos akademijos mokytojų.