Darbuotojų patirčių praktikos daugelyje organizacijų yra unikalios, pritaikytos jų darbuotojų ir įmonės poreikiams, kai kurios jų – kartotinos įvairiose organizacijose. Socialinių tinklų Linkedin ir Facebook paskyrose dalijomės skirtingų pasaulio šalių geriausių darbuotojų patirčių praktikos istorijomis, publikuotomis autoriaus Getai Nadin knygoje A word of good (Lessons From Around the World in Improving the Employee Experience). Keturios istorijos Jūsų vertinimui, galbūt tiksiančios Jūsų darbuotojų patirtims gerinti.

Klientų patirčių valdymo principai vis dažniau taikomi darbo kontekste, darbuotoją prilyginant darbo vietos vartotojui. Patirtys analizuojamos per skirtingus sąlyčio su organizacija taškus, siekiant sukurti gerbuvį darbuotojams ir atskleisti darbuotojų potencialą. Daugiau apie darbuotojų patirtis skaitykite čia.

Švediška fika atneša laimę į darbą

Kas tai?

Švediška fika – trumpa pertraukėlė nuo darbo su kavos puodeliu, bandele ir draugišku pašnekesiu su kolegomis ramioje aplinkoje. Vyksta du kartus per dieną – ryte ir popiet po 20 min. Vadinasi priešpiečio ir popietės fikomis. Svarbu tai, kad jos nepakeičia valandos trukmės pietų.

darbuotojų patirčių valdymasKą tai duoda?

Mažina stresą, gelbsti nuo perdegimo, gerina kolegų tarpusavio santykius, didina produktyvumą, o jų metu dažnai sugeneruojamos geriausios verslo idėjos.

Ar fika tinka tik švedams?

Psichologai ištyrė, kad reguliarios kavos pertraukos su komanda ilgainiui didina komandų efektyvumą 10-15%, o pasitenkinimą ir laimę 10%.
Jei 8% darbo laiko praleidžiant fikai mūsų produktyvumas padidėja 10-15%, o laimė net 10%, ar tai nėra viena iš paskatų švediškai kurti darbuotojų patirtis?

Teisė atsijungti

Kas tai?

Teisė atsijungti – Prancūzijos vyriausybės įtvirtinta nuostata, užtikrinanti darbuotojams galimybę atsijungti nuo technologijų (el. pašto, telefono, pokalbių programos ar socialinio įmonės tinklapio) po darbo ir poilsio metu.

darbuotojų patirčių valdymas

Kodėl svarbu kontroliuoti ekranų laiką ir nuolatinį informacijos tikrinimą?

Dirbdami mes nuolat tikriname telefonus ir kt. komunikavimo platformas. Korporacijų darbuotojai per dieną vidutiniškai gauna 60 laiškų ir dar gerokai daugiau žinučių socialinėse ar komandų platformose. Mokslininkai ištyrė, kad 30 s „sutrukdymas“ reikalauja 30 min. koncentracijos. Pertraukinėjimas kelia frustraciją, o nuolat tam besikartojant, reikšmingai veikia gebėjimą susikaupti. Telefonas po darbo tarsi „kviečia“ dirbti toliau, ištrinant ribą tarp darbo ir poilsio, tuo pačiu didinant perdegimo tikimybę.

Ką praktikuoja Prancūzai?

Nesitiki, kad darbuotojai po darbo tikrins ir juolab atsakys į laiškus. Puoselėja kultūrą, kur po darbo siųsti laiškus, žinutes – netinkamas elgesys, ypatingai vadovybei. Kai kurios kompanijos net technologiškai riboja prieigas prie informacijos ar laiškų tikrinimą, siuntimą poilsio metu.

 

Kurti pasitikėjimą Daniškai

 

Danijoje darbuotojais pasitikima labiau nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje. Pasitikinėjimą danai puoselėja skaidrumu ir atvirumu, eliminuodami nepasitikėjimą, praktikuodami pasitikėjimą veiksmu. Tai lemia aukštą šalies poziciją pasaulinio konkurencingumo reitinguose. Kartais danai darbą baigia anksčiau ar dirba iš namų, tačiau trumpesnis laikas neveikia jų produktyvumo – mokėdami susikoncentruoti ir intensyviai dirbti, jie turi daugiau laisvo laiko ir yra viena laimingiausių tautų.

darbuotojų patirčių valdymas

Kaip danai praktikuoja pasitikėjimą veiksmu?

Siųsdami e-laišką konkrečiam žmogui esame linkę į CC lauką pridėti keletą kitų, jei iš gavėjo kažko prašome, reikalaujame, tikimės – dažnai įtraukiame ir gavėjo vadovą. Net ir linkėdami geriausio, taip mes siunčiame nepasitikėjimo žinią, kad nepasitikime to žmogaus gebėjimu išspręsti problemą.

Išbandykime pasitikėjimą veiksmu

Siųskime laiškus tik tiems, kam būtina, nepridėkime tų, kuriems „būtų gerai žinoti“. Turint galimybę, nesiųskime laiško, o gyvai aptarkime problemą, prašykime paslaugos ar suteikime grįžtamą ryšį. Taip auginkime pasitikėjimą ir kurkime teigiamas darbuotojų patirtis.

 

Disney darbuotojų patirčių praktikos atvejis

 

Per parą nemiegame apie 16 h, iš jų mažiausiai 7 h sąveikaujame su technologijomis. Technologinės vartotojų patirtys – vienas didžiausių šiandienos verslo iššūkių, tuo tarpu technologinėms darbuotojų patirtims vis dar skiriama mažai dėmesio.

Net nedidelis technologijos trikdis darbe, pvz., lėčiau veikiantis internetas, laikinai nepasiekiamas portalas, neintuityvi savitarna kelia frustraciją. Sistemos, kurias sudėtinga naudoti, ar pasenę įrankiai veikia ne tik produktyvumą, bet ir gadina darbuotojų patirtis, o neigiamas patyrimas generalizuojamas.

Lengva pasakyti – atnaujinkite technologijas, apjunkite sistemas, automatizuokite duomenų perdavimą, darbuotojų technologines patirtis valdykite koja kojon su vartotojų patirtimis… juk tai kainuoja! Disney pasitelkė technologijas didžiausiam frustracijos šaltiniui eliminuoti.

darbuotojų patirčių valdymas

3000 Disney pramogų parko darbuotojų kasdien laukdavo valandą prieš atidarymą tam, kad pasiimtų drabužius, persirengtų ir pradėtų darbą laiku. Laukdami ilgoje eilėje pavargdavo ir darbą pradėdavo jau blogai nusiteikę. Savitarnos kioskai, kuriuose darbuotojai pasiimdavo  aprangą ir persirengdavo, išsprendė problemą – darbuotojai pradėdavo darbą per keliolika min., būdami puikios nuotaikos – tokie, kokių tikisi pramogų parko lankytojai.