Po pertraukos tęsiame Atlygio ABC ir aptariame papildomas naudas bei nepiniginius priedus.
Jei turite jums aktualią, su atlygiu susijusią temą – rašykite mums ir mes pasidalinsime tuo, ką žinome!
Efektyviausios atlygio sistemos padeda organizacijoms pritraukti ir išlaikyti talentus, motyvuoti darbuotojus visuose organizacijos lygiuose, skatina darbuotojų įsitraukimą. Norint, kad atlygio sistema būtų išties efektyvi, svarbu, kad ji būtų subalansuota ir kaip įmanoma geriau atlieptų skirtingus darbuotojų lūkesčius ir poreikius. Tyrimai rodo, kad kruopščiai parinktos papildomos naudos motyvuoja darbuotojus geriau nei piniginis skatinimas. Darbuotojams svarbu jausti dėmesį, išreikštą jiems svarbiomis naudomis, tuo tarpu organizacija efektyviau išnaudoja resursus nedidindama pastovaus atlygio.
Siekdamos būti pastebėtos rinkoje, organizacijos į savo papildomų naudų programas stengiasi įtraukti kuo daugiau ir kuo įvairesnių priemonių, tačiau ne visada platus papildomų naudų paketas labiausiai motyvuoja darbuotojus. Naujausi tyrimai rodo, kad pastaruoju metu darbo namuose ir lankstaus darbo grafiko galimybes darbuotojai identifikuoja kaip vieną svarbiausių papildomų naudų ir būtų pasiryžę keisti darbovietę tokių galimybių negavę.
Papildomų naudų programą reikia rengti atsižvelgiant į darbuotojų demografinę struktūrą (amžius, lytis, pajamų lygis ir kt.). Pavyzdžiui, naujai įrengtas biuras, teniso stalas, prašmatnus kavos aparatas, sveikų užkandžių pasiūla maloniai nuteikia ar kelia įspūdį daliai, ypač jauniems darbuotojams, tačiau neatliepia jų poreikio jaustis saugiai, patogiai. Organizacijos, kuriose dirba vyresnio amžiaus žmonės, turėtų galvoti apie patogią, ergonomišką darbo aplinką, sveikatinimo naudas, pensijų kaupimą ar papildomas atostogas – tai, ką vertina vyresni žmonės.
Siekiama organizacijos kultūra ir veiklos kryptis padiktuoja skirtingoms organizacijoms papildomų naudų pasiūlą. Pavyzdžiui, finansų sektoriaus darbuotojams tiesiog būtina suteikti finansinius produktus kaip papildomas naudas (pensija, draudimas, investavimas), tuo tarpu farmacijos ir sveikatos priežiūros sektoriaus organizacijos savo papildomas naudas turėtų nukreipti sveikatinimo kryptimi.
Atrodo paprasta, tačiau noras siūlyti tai, ką siūlo rinka, susuka galvas ir dalis organizacijų pameta kryptį. Papildomų naudų krepšelis bus konkurencingas ne tada, kai pasiūlysite identiškas, rinkoje madingas naudas, bet kai jų vertė bus konkurencinga ir reikalinga darbuotojui. Todėl papildomų naudų pasirinkimo galimybė padės organizacijoms efektyviai investuoti į darbuotojų socialinius poreikius, o darbuotojams leis pasirinkti jiems geriausias naudas.
Ar papildomų naudų galėtų nebūti? Žinoma. Gaudami didelį atlygį žmonės patys įsigys tai, ko jiems reikia labiausia. Tačiau taip organizacija praras galimybę kurti gilesnį ryšį su darbuotoju, formuoti norimą kultūrą ir išleis daugiau.